>>Obecna forma podstawy programowej
kształcenia ogólnego ograniczona jest do „efektów kształcenia”.
Kształcenie nieujawniające nauczanych treści (niepoznawcze) i
stawiające za cel uzyskanie mierzalnych efektów kształcenia,
ukierunkowuje pracę szkoły na trening uczniowskich umiejętności
potwierdzany punktacją egzaminów testowych. Nie pozostawia
przestrzeni dla kształcenia intelektu i łatwo zabija w uczniach
rzecz cenną – ciekawość poznawczą. Deprecjonuje nauczycielski
zawód.<<
1900 "ekspertów" w tej
chwili podaje swoje propozycje dotyczące zmian, w tym i takie:
"Na koniec semestru nauczyciel
wpisuje do dziennika swoją opinię wyrażającą w procentach
stopień opanowania przez ucznia poszczególnych wymagań. Dane z
dzienników elektronicznych powinny być eksportowane na serwer
Ministra, dzięki czemu, po odpowiednim przetworzeniu Minister uzyska
ważne informacje potrzebne dla właściwego zarządzania oświatą." (więcej:Ekspert dobrej zmiany)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz